• Lorem ipsum

Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Neem dan contact met ons op. Wij lossen een fout van onze kant graag zo goed mogelijk op! Het is niet nodig hiervoor zelf een retourlabel aan te schaffen.

Hoe werkt het?

Retour aanmelden

1. Aanmelden

Meld je retourzending binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aan via onderstaande button, selecteer de te retourneren artikelen en kies de gewenste retourmethode.

Retour inpakken

2. Inpakken

Verpak de artikelen in een stevige doos en voeg de originele pakbon toe. De doos mag niet groter zijn dan 60x60cm (DHL).
Plak het retouretiket op het pakket en vergeet niet om het oude verzendetiket te verwijderen.

Retour versturen

3. Verzenden

Breng je pakket binnen een week na het aanmelden naar een afgiftepunt.

Terugbetaling retour

4. Terugbetaling

Zodra onze verzendpartner jouw retour heeft ontvangen ontvang je binnen 14 werkdagen (meestal veel sneller) een terugbetaling of een aangepaste factuur.

RETOUR AANMELDEN

Retourvoorwaarden

  • Na ontvangst van je bestelling heb je 14 dagen bedenktijd.
  • De kosten voor retourzenden zijn voor eigen rekening.
  • Het retourneren van het artikel dient bij voorkeur te gebeuren via ons retourportaal
  • Let op: het verzenden van een retour is op eigen risico. Raakt het pakket vermist, dan is dat de verantwoordelijkheid van de afzender.
  • Producten dienen onbeschadigd en ongebruikt in de originele verpakking teruggestuurd te worden, anders houden wij ons het recht voor om eventuele waardevermindering in rekening te brengen.
  • Jouw retour mag je ook op eigen wijze terugsturen of langsbrengen bij onze verzendpartner. Onderaan de pagina vind je het adres.

Retouropties Nederland

ServicePoint: € 6,45

  • Retourneren via je lokale DHL ServicePoint
  • Eenvoudig betalen via iDEAL
  • Print je retouretiket en plak die zelf op je retourzending
  • Let op! Deze optie kan niet in België worden gebruikt.

Retouropties België

ServicePoint: € 7,95

  • Retourneren via je lokale ServicePoint
  • Eenvoudig online betalen
  • Print je retouretiket en plak die zelf op je retourzending
  • Let op! Deze optie kan niet in Nederland worden gebruikt.

 

Meer bestellingen in één doos retourneren
Je kunt meerdere bestellingen in één doos naar ons retourneren. Hiervoor moet je een geschikte en stevige doos vinden waar alle artikelen onbeschadigd inpassen en heel bij ons aankomen. Verder geef je in ons retourportaal één bestelling aan als retour. Voeg in de doos zelf een retourformulier of notitie waarop alle ordernummers genoteerd staan. 


Verkeerd ontvangen/beschadigd artikel
Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via [email protected]. We vinden dit uiteraard heel vervelend en zullen dit zo snel mogelijk proberen op te lossen. Voeg foto’s van het beschadigd artikel en eventueel foto's van de verzenddoos, toe aan je mail zodat we je zo snel mogelijk kunnen helpen.


Retouradres
Als je zelf de artikelen wil terugsturen kan dit naar het volgende adres:

Fietsonderdelen Outlet
T.a.v. Retouren
Penningweg 34 E
4879AG Etten-Leur

Veelgestelde vragen

Hoe lang heb ik om mijn product retour te sturen?

Volgens de wet koop op afstand heb je 14 dagen bedenktijd na ontvangst van het artikel. In deze 14 dagen heb je de tijd om te bedenken of je de bestelling wel of niet wilt behouden. Lukt het niet om het artikel terug te sturen binnen 14 dagen? Neem contact met ons op, dan lossen we dit samen op.

Moet ik betalen voor retourzendingen?

De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Het retour zenden is op risico van de klant. Je kunt dit eventueel verzekerd doen. Vraag in elk geval een bewijs van verzending.
Een artikel persoonlijk retour brengen bij onze verzendpartner in Dordrecht is helaas niet mogelijk.

Heb je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangen? Neem dan contact met ons op over een retourzending. Wij lossen een fout van onze kant graag zo goed mogelijk op!

Wanneer kan ik mijn geld terug verwachten?

Wij storten binnen 14 dagen na ontvangst van je retour je geld terug op je rekening. Bij de terugbetaling maken wij gebruik van hetzelfde betaalmiddel dat jij voor de betaling van het artikel hebt gebruikt.

Kunnen zakelijke klanten ook retourneren?

Hoewel de zichttermijn enkel van toepassing is op consumenten, accepteren wij ook retourzendingen van zakelijke klanten. Deze zullen in plaats van een terugbetaling een kortingscode ontvangen t.w.v. de geretourneerde producten.

 

Voorwaarden retourneren

Bij levering van producten:

  • Bij de aankoop van producten heeft de consument* de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  • Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  • Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels een email of door het invullen van het retourformulier. De consument ontvangt per mail instructies met betrekking tot de retourzending. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de consument het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
    Zendingen welke zonder voormelding retour worden gestuurd of bij levering worden geweigerd, kunnen niet geautomatiseerd verwerkt worden. Hierdoor kan de verwerking vertraging oplopen. Tevens brengt dit extra kosten met zich mee, welke wij deels door moeten belasten (€ 5,79). 
  • Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Bij levering van diensten:

  • Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  • Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Retourzending aanmaken

Ons retouradres:
Fietsonderdelen Outlet
T.a.v. Retouren
Penningweg 34 E
4879AG Etten-Leur

*Hoewel de zichttermijn enkel van toepassing is op consumenten, accepteren wij ook retouren van zakelijke klanten. Deze zullen in plaats van een terugbetaling een kortingscode ontvangen t.w.v. de geretourneerde producten.

Kosten in geval van herroeping

  • Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening. Binnen Nederland kost het retour sturen van een pakket tot 10kg via DHL € 6,45 en via PostNL € 7,25.
  • Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
  • Was uw bestelling groter dan het minimumbedrag voor gratis verzending en heeft u dus voor het opsturen van uw bestelling geen verzendkosten betaald? In het geval van een deelretour kunnen wij dan alsnog deze verzendkosten berekenen indien het bedrag van de gehouden artikelen onder het minimumbedrag komt.
  • Als je pakket niet bezorgd kan worden, wordt het naar een afhaalpunt gebracht. Haal je het daar niet op, dan moeten we helaas € 5,79 (binnen NL) voor de retourkosten in rekening brengen. Zodra het pakket terug is bij ons, wordt je bestelling (gedeeltelijk) geannuleerd. Dit geldt ook als je het pakket weigert bij de deur.

 

Uitsluiting herroepingsrecht

  • De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
    b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    d. die snel kunnen bederven of verouderen;
    e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    f. voor losse kranten en tijdschriften;
    g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
    h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
  • Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    c. betreffende weddenschappen en loterijen.